(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Urząd Gminy
A Władze
A Statut Gminy
A Projekty uchwał
A Uchwały Rady Gminy
A eSESJA
A Interpelacje
A Imienne wykazy głosowań
A Zamówienia publiczne
A Majątek Gminy
A Nieruchomości
A Ogłoszenia
A Węgiel 2022 -2023
A Budżet i finanse
A Podatki i opłaty
A Zagospodarowanie przestrzenne
A Gospodarka odpadami komunalnymi
A Petycje
A Rolnictwo, leśnictwo
A Ochrona środowiska
A Jednostki organizacyjne
A Jednostki pomocnicze
A Nabór na wolne stanowiska
A Oświadczenia majątkowe
A Ochrona zabytków
A Protokoły pokontrolne
A Oświata na terenie Gminy Skarżysko Kościelne
A Realizaca zadań i plany na przyszłość
A Akcje Wyborcze
A Stypendia szkolne
A Współpraca z organizacjami pozarządowymi
A Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
A Rejestr instytucji kultury
A Dokumenty do pobrania
A Informacje niepublikowane
A Udzielanie informacji publicznej na wniosek
A Ochrona danych osobowych
A Karty usług
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
A Deklaracja dostepności
A Cyberbezpieczeństwo
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A POKL "Baśniowy Świat"
A POKL "Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją"
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Postanowienie Nr 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
A» Postanowienie Nr 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
A» Projekt Nr 1
A» Projekt Nr 2
A» Projekt Nr 3
  • Władze
  • Wójt Gminy
  • Zarządzenia Wójta
  • 2013
  • ZARZĄDZENIE NR 66/2013

    z dnia 16 września 2013 r.

    w sprawie podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej

    Na podstawie art. 8 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68) w związku z art. 26 ust. 1 i art. 30 ust. 1 oraz art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594) zarządzam, co następuje:

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne

    § 1. Zarządzenie określa:
    1) sposób zarządzania i administrowania podmiotową stroną Biuletynu Informacji Publicznej;
    2) kompetencje, zadania i odpowiedzialność osób zobowiązanych do redagowania oraz prowadzenia podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej;
    § 2. Użyte w dalszej części zarządzenia określenia i skróty oznaczają:
    1) ustawa – ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.);
    2) rozporządzenie – Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68);
    3) regulamin Urzędu – Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne;
    4) informacja publiczna – informację uznawaną w świetle ustawy za informację publiczną;
    5) BIP – Biuletyn Informacji Publicznej, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy;
    6) podmiotowa strona BIP – podmiotową stronę BIP prowadzoną przez Urząd Gminy Skarżysko Kościelne;
    7) pracownik – pracownika Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne;
    8) zarządzenie – niniejsze zarządzenie.
    § 3.1. Urząd Gminy Skarżysko Kościelne prowadzi podmiotową stronę Biuletynu Informacji Publicznej zwaną dalej „BIP” w adresie domenowym: www.ugskarzysko.bip.doc.pl
    2. Na podmiotowej stronie BIP udostępnia się wyłącznie informacje publiczne w których posiadaniu jest Urząd Gminy Skarżysko Kościelne.

    Rozdział 2
    Zespół redakcyjny

    § 4.1. Tworzy się zespół redakcyjny BIP, w skład którego wchodzą:
    1) koordynator podmiotowej strony BIP,
    2) administrator podmiotowej strony BIP,
    3) redaktorzy podmiotowej strony BIP.
    2. Wykaz członków zespołu redakcyjnego wraz z danymi umożliwiającymi kontakt z nimi publikowany jest na podmiotowej stronie BIP.
    § 5.1. Funkcję koordynatora podmiotowej strony BIP pełni Sekretarz Gminy
    2. Do którego zadań koordynatora podmiotowej strony BIP należy w szczególności:
    1) kontrola prawidłowości funkcjonowania BIP oraz stały nadzór merytoryczny nad treścią zamieszczanych informacji,
    2) przyjmowanie i weryfikacja wniosków dotyczących zmian w strukturze BIP, uzgadnianie z administratorem podmiotowej strony BIP możliwości ich wprowadzenia oraz przekazywania mu do realizacji zatwierdzonych zmian,
    § 6.1. Funkcję administratora podmiotowej strony BIP sprawuje osoba zatrudniona w Urzędzie Gminy Skarżysko Kościelne na stanowisku właściwym ds. informatyki.
    2. Do zadań administratora podmiotowej strony BIP należy w szczególności:
    1) realizacja zadań określonych w § 15 ust. 1 pkt 1 i § 16 ust. 3 rozporządzenia,
    2) tworzenie i modyfikacja struktury BIP,
    3) informowanie koordynatora podmiotowej strony BIP o nieprawidłowościach związanych z funkcjonowaniem BIP,
    4) publikowanie informacji w działach BIP, do prowadzenia których został wyznaczony,
    5) nadawanie, modyfikowanie i usuwanie uprawnień dla redaktorów strony podmiotowej BIP,
    6) sprawowanie nadzoru nad wykorzystaniem i ochroną indywidualnych loginów oraz haseł dostępu do panelu administracyjnego BIP,
    7) identyfikowanie zgłaszanych problemów i błędów technicznych związanych z funkcjonowaniem BIP oraz podejmowanie działań celem ich usunięcia we współpracy z koordynatorem BIP,
    8) udzielenie pomocy i wyjaśnień zespołowi redakcyjnemu BIP w bieżących sprawach technicznych związanych z funkcjonowaniem BIP,
    9) przeprowadzenie szkoleń z funkcjonalności i obsługi panelu administracyjnego BIP dla zespołu redakcyjnego BIP.
    § 7.1. Funkcję redaktora strony podmiotowej BIP powierzam:
    1) Kierownikowi Referatu Inwestycji, Promocji i Rozwoju Gminy,
    2) Skarbnikowi Gminy,
    3) Samodzielnemu stanowisku ds. rolnictwa, leśnictwa i gospodarki ziemią,
    4) Samodzielnemu stanowisku ds. promocji i rozwoju gminy,
    5) Stanowisku ds. kadr i obsługi Rady Gminy,
    6) Stanowisku ds. ewidencji ludności,
    7) Stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych.
    2. Do zadań redaktora podmiotowej strony BIP należy w szczególności:
    1) terminowe publikowanie informacji w działach BIP, do prowadzenia których został wyznaczony,
    2) modyfikacja i usuwanie opublikowanych w działach BIP informacji i ich parametrów w zakresie posiadanych uprawnień,
    3) udzielenie wszystkim zainteresowanym pomocy i wyjaśnień w zakresie związanym z prowadzonymi przez siebie działami BIP,
    4) zgłaszanie koordynatorowi BIP lub administratorowi BIP problemów i błędów związanych z funkcjonowaniem BIP,
    5) uczestniczenie w szkoleniach i spotkaniach organizowanych dla zespołu redakcyjnego BIP.


    Rozdział 3
    Zasady redagowania i prowadzenia podmiotowej strony BIP

    § 8. 1. Informacje publiczne, które w świetle art. 6 ust. 1 ustawy, podlegają udostępnieniu na podmiotowej stronie BIP, przygotowują i opracowują pracownicy odpowiednio do merytorycznego zakresu realizowanych zadań określonego w regulaminie organizacyjnym, a także zarządzeniach Wójta.
    2. Pracownicy o których mowa w ust. 1, ponoszą bezpośrednią odpowiedzialność prawidłowe przygotowanie informacji publicznych, które mają być opublikowane na podmiotowej stronie BIP.
    3. Za prawidłowe przygotowanie informacji publicznej celem publikacji w BIP należy rozumieć:
    1) przekazanie redaktorowi podmiotowej strony BIP lub administratorowi podmiotowej strony BIP informacji kompletnej i w jakości nie pozostawiającej wątpliwości co do jej treści,
    2) przesłanie informacji ze stosownym wyprzedzeniem, które umożliwia jej terminowe zamieszczenie w BIP,
    3) przesłanie informacji wraz z oznaczeniem daty jej wytworzenia, tożsamości osoby która ją wytworzyła lub odpowiada za treść, okresu przez jaki informacja powinna być opublikowana w BIP oraz wskazaniem sugerowanego tytułu informacji i nazwy działu w menu BIP, w którym ma zostać ona opublikowana,
    4) przesłanie informacji publicznej z wyłączeniem jawności danych prawnie chronionych wraz z niezbędnym komentarzem.
    4. Zamieszczenia materiałów w BIP do odpowiednich tematycznie i merytorycznie działów, katalogów i podkatalogów, tworzących jego mapę, dokonuje właściwy redaktor lub administrator podmiotowej strony BIP.
    5. Redaktor lub administrator podmiotowej strony BIP zobowiązany jest do zwrotnego potwierdzenia faktu opublikowania w BIP przekazanej mu informacji publicznej lub wskazania przyczyn braku dokonania tej czynności. Potwierdzenie następuje bez zbędnej zwłoki.
    6. Pracownik przygotowujący informację zobowiązany jest zweryfikować poprawność jej publikacji.
    7. Mapę, o której mowa w ust. 5, tworzy administrator podmiotowej strony BIP w porozumieniu z Sekretarzem.
    8. Za aktualność i zakres opublikowanych w BIP informacji związanych z przedmiotem działalności danego stanowiska pracy odpowiada pracownik merytoryczny.
    9. Wszelkie spory kompetencyjne i inne, powstałe w realizacji zadań określonych w niniejszym paragrafie rozstrzyga Wójt.

    Rozdział 4
    Ogólne zasady publikowania informacji publicznej w BIP

    § 9.1. Publikowanie informacji w BIP odbywa się zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.).
    2. Informacje publiczne zamieszczane na stronie BIP nie mogą zawierać reklam oraz niewyjaśnionych skrótów, z wyjątkiem skrótów powszechnie przyjętych i zrozumiałych.
    3. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic prawnie chronionych.
    4. W przypadku wyłączenia jawności informacji publicznej, w BIP zamieszcza się komentarz, w którym podaje się zakres wyłączenia, podstawę prawną wyłączenia jawności oraz wskazuje się organ lub osobę, która dokonały wyłączenia.
    5. W przypadku publikacji kopii dokumentów, wyłączenia jawności ich fragmentów, dokonuje się poprzez skuteczne zakrycie danych chronionych przed procesem skanowania.
    Wyłączenie jawności danych prawnie chronionych wraz z komentarzem, dokonuje pracownik odpowiedzialny za przekazanie informacji publicznej do publikacji w BIP.
    6. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP jest udostępniona w trybie wnioskowym.

    Rozdział 5
    Przepisy przejściowe, dyscyplinarne i końcowe

    § 10.1. Zadania i obowiązki, o których mowa w zarządzeniu, należą do podstawowych obowiązków pracowniczych w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
    2. Pracownik, który nie realizuje zadań i obowiązków określonych dla niego w zarządzeniu lub realizuje je niewłaściwie, może podlegać odpowiedzialności porządkowej przewidzianej w przepisach prawa pracy.
    § 11. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom referatów, pracownikom zajmującym samodzielne stanowiska pracy oraz pracownikom wyznaczonym w zarządzeniu odpowiednio do zadań w nim określonych.
    § 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2013 roku i podlega opublikowaniu na podmiotowej stronie BIP.


    Data wprowadzenia: 2013-10-08 1023
    Data upublicznienia: 2013-10-08
    Art. czytany: 2616 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Marzanna Boczek
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A SESJA LXI
    A SESJA LX
    A SESJA LIX
    A SESJA LVIII
    A SESJA LVII
    A SESJA LVI
    A SESJA LV
    A SESJA LIV
    A SESJA LIII
    A SESJA LII
    A SESJA LI
    A SESJA L
    A SESJA XLIX
    A SESJA XLVIII
    A SESJA XLVII
    A SESJA XLVI
    A SESJA XLV
    A SESJA XLIV
    A SESJA XLIII
    A SESJA XLII
    A SESJA XLI
    A SESJA XL
    A SESJA XXXIX
    A SESJA XXXVIII
    A SESJA XXXVII
    A SESJA XXXVI
    A SESJA XXXV
    A SESJA XXXIV
    A SESJA XXXIII
    A SESJA XXXII
    A SESJA XXXI
    A SESJA XXX
    A SESJA XXIX
    A SESJA XXVIII
    A SESJA XXVII
    A SESJA XXVI
    A SESJA XXV
    A SESJA XXIV
    A SESJA XXIII
    A SESJA XXII
    A SESJA XXI
    A SESJA XX
    A SESJA XIX
    A SESJA XVIII
    A SESJA XVII
    A SESJA XVI
    A SESJA XV
    A SESJA XIV
    A SESJA XIII
    A SESJA XII
    A SESJA XI
    A SESJA X
    A SESJA IX
    A SESJA VIII
    A SESJA VII
    A SESJA VI
    A SESJA V
    A SESJA IV
    A SESJA III
    A SESJA II
    A SESJA I
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» Projekt nr 13
    A» Projekt nr 12
    A» Projekt nr 11
    A» Projekt nr 10
    A» Projekt nr 9
    A» Projekt nr 8
    A» Projekt nr 7
    A» Projekt nr 6
    A» Projekt nr 5
    A» Projekt nr 4
    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
    ul. Kościelna 2a
    26-115 Skarżysko Kościelne