|
|
|
|
Władze Wójt Gminy Zarządzenia Wójta 2012
|
|
ZARZĄDZENIE NR 53/2012
z dnia 24 września 2012 roku
w sprawie: powołania i zadań Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Skarżysko Kościelne
Na podstawie art.30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) w związku z art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. nr 70, poz.473 z późniejszymi zmianami),
zarządzam co następuje:
§ 1.Powołuję Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w składzie:
1. Przewodniczący – Agata Gula – pracownik GOPS
2. Sekretarz – Monika Mączyńska – sekretarz Gminy
3. Członek – Bożena Bak – pielęgniarka
4. Członek – Ireneusz Borowiec - dzielnicowy
§ 2.Szczegółowy zakres zadań oraz Regulamin Pracy Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych określa załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.Traci moc Zarządzenie nr 57/05 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 12 października 2012 roku w sprawie powołania Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wraz ze zmianami wniesionymi Zarządzeniem Nr 38/10 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 02 luty 2010 roku.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do Zarządzenia nr 53/2012
Wójta Gminy Skarżysko Kościelne
z dnia 24 września 2012 r.
Regulamin pracy Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
I. Do szczegółowych zadań komisji należy:
1. Inicjowanie działań w zakresie:
a) zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
b) udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
c) prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych;
d) wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służących rozwiązywaniu problemów uzależnień;
e) wspierania zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
2. Dokonywanie okresowej kontroli punktów sprzedaży alkoholu pod względem przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
3. Opiniowanie dla organu zezwalającego wniosków podmiotów gospodarczych o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży
z uchwałami rady gminy dotyczącymi limitu punktów sprzedaży i zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
4. Opiniowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
II. Zasady działania komisji.
1. Posiedzenia komisji odbywają się na wniosek przewodniczącego.
2. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności przynajmniej połowy członków.
3. Komisja pracuje zgodnie z uchwalonym na dany rok budżetowy Gminnym Programem
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
4. Przewodniczący komisji sporządza sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadań określonych w w/w programie i przedkłada je Wójtowi Gminy w terminie do 15 marca za rok poprzedni.
5. Przewodniczący komisji może zaprosić do udziału w pracach komisji inne osoby nie będące jej członkiem.
6. W celu realizacji zadań komisja może zażądać udzielenia niezbędnych informacji od jednostek policji, pomocy społecznej i zakładów pracy.
7. Członkowie komisji są obowiązani do zachowania poufności informacji i danych osobowych , które uzyskali w toku czynności podejmowanych podczas pracy w komisji. Obowiązek ten rozciąga się także na okres po ustaniu członkowstwa w komisji.
8. Obsługę administracyjno - biurową komisji zapewnia jednostka realizująca Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
9. Zasady wynagradzania członków komisji określa rada gminy w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Data wprowadzenia: 2012-09-26 1253 Data upublicznienia: 2012-09-26 Art. czytany: 2667 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Marzanna Boczek
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Gminy Skarżysko Kościelne Godziny otwarcia:
Poniedziałek
8:00 - 16:00
Wtorek - Piątek 7:30 - 15:30
Liczba ludności na dzień 31.12.2023 Grzybowa Góra - 898
Kierz Niedźwiedzi - 717 Lipowe Pole Plebańskie - 405 Lipowe Pole Skarbowe - 250 Majków - 893 Michałów - 235 Skarżysko Kościelne - 2186 Świerczek - 248
Dyżur Dzielnicowego Godziny:
Czwartek 14:00 - 15:00
UWAGA ZMIANA KONT BANKOWYCH !!!
Nowe numery kontbankowych:
Konto: 50 8523 0004 0006 0206 2000 0001
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- 20 % dochodów funduszu alimentacyjnego z innych gmin,
Konto 92 8523 0004 0006 0206 2000 0021:
PODATKI I OPŁATY:
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych, od posiadania psów
- zobowiązanie pieniężne,
- opłata: skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie,
- dzierżawy,
- najmy,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto 48 8523 0004 0006 0206 2000 0037:
- opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Konto 93 8523 0004 0006 0206 2000 0003:
- wadia i kaucje
Bank Spółdzielczy w Wąchocku
SKRZYNKA PODAWCZA /6t1g1d1mtk/
DZIENNIK USTAW
MONITOR POLSKI
|
|
|