UCHWAŁA NR V/30/2015

2015-04-02 1334
Art. czytany: 1304 razy

z dnia 30 marca 2015r

w sprawie: uchwalenia „ Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skarżysko Kościelne'


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2013r, poz. 594 ze zm.) i art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w ( t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.);


RADA GMINY uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się „ Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skarżysko Kościelne” stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy

§ 3

Traci moc uchwała NR XXVI/163/12 Rady Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 30 listopada 2012r w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skarżysko Kościelne.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.



Uzasadnienie


Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.), Rada Gminy, po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, uchwala Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, zwany dalej „regulaminem”; regulamin jest aktem prawa miejscowego
W dniu 16.02.2015 roku Wójt Gminy Skarżysko Kościelne wystąpił do Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku Kamiennej z prośbą o opinię projektu Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skarżysko Kościelne.
Pismem z dnia 04.03.2015 roku znak: SE.Ia-46-1/5/15. Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kamiennej pozytywnie zaopiniował projekt niniejszej uchwały.
W związku z powyższym podjęcie przedmiotowej uchwały jest uzasadnione.