UCHWAŁA NR V/17/11 RADY GMINY SKARŻYSKO KOŚCIELNE

2011-02-08 1119
Art. czytany: 1714 razy

z dnia 31 stycznia 2011 r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Skarżysko Kościelne na 2011 r.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt.9 lit.d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) w związku z art. 211, art. 212 ust. 1 pkt 1,2,3,4,5,6,8,9,10, ust 2 pkt 1,2, art.214 pkt 1, art.222 ust.1, ust.2 pkt 1,3, art. 231 ust 2, art. 235, art. 236, art. 237, ust. 1, ust. 2 pkt 1, 3, art. 258 ust 1 pkt 1, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)


RADA GMINY UCHWALA, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości
15 873 861,08 zł,
z tego:
a) dochody bieżące 14 050 743,08 zł
b) dochody majątkowe 1 823 118,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2

1. Wydatki budżetu gminy w wysokości
18 562 071,08 zł,
z tego:
a) wydatki bieżące 14 037 841,08 zł

b) wydatki majątkowe 4 524 230,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 .

2. Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Limity wydatków na zadania inwestycyjne roczne zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości
1 753 465,08 zł
a) wydatki bieżące 1 008 035,08 zł
b) wydatki majątkowe 745 430,00 zł
zgodnie z załącznikami nr 5.

§ 3

1. Deficyt budżetu gminy w wysokości
2 688 210,00zł, który zostanie pokryty
przychodami pochodzącymi z:
- zaciągniętych kredytów w kwocie - 2 688 210,00 zł,
- pożyczek w kwocie - 0,00 zł,
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie - 0,00 zł,
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżet gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie – 0,00 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 4 524 230,00 zł, rozchody w wysokości 1 836 020,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6 .

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 65 000 zł,
2) celową w wysokości - 50 000 zł,
z przeznaczeniem
a) na zarządzanie kryzysowe (R.75421) - 40 000 zł,
b) na realizację inicjatyw lokalnych ( R.75818) - 10 000 zł,

§ 5

1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
2. Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 6

Ustala się dochody w kwocie 28 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 28 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

Ustala się dochody w kwocie 2 200,00 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska 1) (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm. ) oraz wydatki w kwocie 2 200,00 zł na realizację zadań określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska 1) (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm. ) .

§ 8
1. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnej instytucji kultury na łączną kwotę - 65 000 zł,
2) innych podmiotów w wysokości - 120 000 zł,
w tym:
- ( OSP ) w wysokości - 120 000 zł.
zgodnie z załącznikiem nr 9.

2. Dotacje celowe na łączną kwotę –
1 499 234,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 10.

§ 9

Ustala się limity zobowiązań zaciągniętych w celu:
z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w łącznej kwocie 2 000 000,00 zł
w tym:
a) z tytułu kredytów w kwocie 2 000 000 zł,
w tym kredyty :
- zaciągane w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa
w art. 5 ust. 1 pkt 2 u f.p. - w kwocie 376 367,00 zł

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w łącznej kwocie 2 688 210,00 zł w tym:
a) z tytułu kredytów w kwocie 2 688 210,00 zł,
w tym kredyty :
- zaciągane w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa
w art. 5 ust. 1 pkt 2 u f.p. - w kwocie 329 608 ,00 zł

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w łącznej kwocie 1 836 020,00 zł

§ 10

Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów do kwot wynikających z limitów, o których mowa w § 10 pkt 1, 1 a, 2, 2a i 3 w celu sfinansowania przejściowego i planowanego deficytu budżetu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.

§ 11

Upoważnia się Wójta do :

1) dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku
pracy między rozdziałami i paragrafami w ramach działów klasyfikacji budżetowej w
budżecie gminy,
2) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych w ramach działu,
3) dokonywania zmian pomiędzy wydatkami bieżącymi a wydatkami majątkowymi w ramach działu,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12

Wydatki w ramach fundusz sołeckiego w wysokości 135 340,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku
i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.