Zarządzenie Nr 10/08 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne

2008-05-29 1158
Art. czytany: 2586 razy

18 marzec 2008r

w sprawie: powołania Komisji do dokonania przeglądu dokumentów zawierających informacje niejawne, aktualizacji nadanych klauzul tajności, wyodrębnienia dokumentów archiwalnych i wybrakowania dokumentów kwalifikujących się do zniszczenia.


Na podstawie art. 18 ust. 4, art. 21 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm. ) oraz art. 34 ust. 1 Ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach ( D z. U. Nr 38, poz. 173 z późn. zm. ) zarządzam co następuje:


§ 1

Powołuję komisję w składzie:

1. Przewodniczący: - Paweł Kaczmarczyk - inspektor ds. obywatelskich.

2. Członkowie: - Monika Mączyńska - inspektor ds. administracyjno - gospodarczych.
- Urszula Suwara - kierownik kancelarii tajnej.

§ 2

Komisja w składzie wymienionym w § 1- dokona przeglądu dokumentów zawierających informacje niejawne, znajdujących się w Urzędzie Gminy w Skarżysku Kościelnym i w efekcie tego przeglądu ustali, które dokumenty niejawne wytworzone w Urzędzie Gminy, kwalifikują się:
1) do zniszczenia – wobec upływu wymaganego okresu przechowywania, bez potrzeby dokonania zmiany klauzuli,
2) do dokonania zmiany klauzuli – na klauzulę niższą, zgodną z wykazem rodzajów informacji niejawnych obowiązującym w Urzędzie Gminy,
3) do zachowania posiadanej klauzuli.

§ 3.

Komisja jak w składzie § 1- realizując zadania wynikające z postanowień zawartych w § 2 pkt 1 dokona zniszczenia dokumentów i sporządzi protokół ich zniszczenia. Protokół należy wykonać w trzech egzemplarzach.

§ 4.

Komisja jak w składzie § 1- sporządzi protokół obejmujący dokumenty zawierające informacje niejawne, określone w § 2 pkt 2 – wobec których zasadne jest dokonanie zmiany klauzuli tajności.

§ 5.

Dokumenty, w odniesieniu do których zmieniono klauzulę tajności, a więc te, które stały się dokumentami jawnymi, ale nie kwalifikują się do brakowania należy:
1) skompletować w jednej teczce akt (przy większej ilości dokumentów – ilość teczek może być większa),
2) przekazać do archiwum zakładowego.

§ 6.

Dokumenty zawierające informacje niejawne, wobec których wymagany okres ochronny jeszcze nie upłynął – podlegają przechowaniu i zabezpieczeniu w Kancelarii Tajnej lub u użytkownika.

§ 7.

Po uzyskaniu akceptacji Wójta Gminy dotyczącej przekwalifikowania i brakowania dokumentów należy:
1) doprowadzić do dokonania zapisów w dziennikach i rejestrach, stwierdzających fakt zniszczenia danego dokumentu,
2) dokonać zmiany klauzul tajności na dokumentach.

§ 8.

Przeglądu i kwalifikacji dokumentów dokonać w terminie do 11 kwietnia 2008 r.

§ 9.

Nadzór nad realizacją postanowień Zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.