Zarządzenie Nr 10/08 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne 2008-05-29 1158 Art. czytany: 2586 razy 18 marzec 2008r w sprawie: powołania Komisji do dokonania przeglądu dokumentów zawierających informacje niejawne, aktualizacji nadanych klauzul tajności, wyodrębnienia dokumentów archiwalnych i wybrakowania dokumentów kwalifikujących się do zniszczenia. Na podstawie art. 18 ust. 4, art. 21 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm. ) oraz art. 34 ust. 1 Ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach ( D z. U. Nr 38, poz. 173 z późn. zm. ) zarządzam co następuje: § 1 Powołuję komisję w składzie: 1. Przewodniczący: - Paweł Kaczmarczyk - inspektor ds. obywatelskich. 2. Członkowie: - Monika Mączyńska - inspektor ds. administracyjno - gospodarczych. - Urszula Suwara - kierownik kancelarii tajnej. § 2 Komisja w składzie wymienionym w § 1- dokona przeglądu dokumentów zawierających informacje niejawne, znajdujących się w Urzędzie Gminy w Skarżysku Kościelnym i w efekcie tego przeglądu ustali, które dokumenty niejawne wytworzone w Urzędzie Gminy, kwalifikują się: 1) do zniszczenia – wobec upływu wymaganego okresu przechowywania, bez potrzeby dokonania zmiany klauzuli, 2) do dokonania zmiany klauzuli – na klauzulę niższą, zgodną z wykazem rodzajów informacji niejawnych obowiązującym w Urzędzie Gminy, 3) do zachowania posiadanej klauzuli. § 3. Komisja jak w składzie § 1- realizując zadania wynikające z postanowień zawartych w § 2 pkt 1 dokona zniszczenia dokumentów i sporządzi protokół ich zniszczenia. Protokół należy wykonać w trzech egzemplarzach. § 4. Komisja jak w składzie § 1- sporządzi protokół obejmujący dokumenty zawierające informacje niejawne, określone w § 2 pkt 2 – wobec których zasadne jest dokonanie zmiany klauzuli tajności. § 5. Dokumenty, w odniesieniu do których zmieniono klauzulę tajności, a więc te, które stały się dokumentami jawnymi, ale nie kwalifikują się do brakowania należy: 1) skompletować w jednej teczce akt (przy większej ilości dokumentów – ilość teczek może być większa), 2) przekazać do archiwum zakładowego. § 6. Dokumenty zawierające informacje niejawne, wobec których wymagany okres ochronny jeszcze nie upłynął – podlegają przechowaniu i zabezpieczeniu w Kancelarii Tajnej lub u użytkownika. § 7. Po uzyskaniu akceptacji Wójta Gminy dotyczącej przekwalifikowania i brakowania dokumentów należy: 1) doprowadzić do dokonania zapisów w dziennikach i rejestrach, stwierdzających fakt zniszczenia danego dokumentu, 2) dokonać zmiany klauzul tajności na dokumentach. § 8. Przeglądu i kwalifikacji dokumentów dokonać w terminie do 11 kwietnia 2008 r. § 9. Nadzór nad realizacją postanowień Zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi ds. Ochrony Informacji Niejawnych. § 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. |