Urząd Stanu Cywilnego

2005-01-28 1346
Art. czytany: 6110 razy

Komórki organizacyjne i ich zadania.

Do zadań zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1/ prowadzenie i aktualizacja rejestrów stanu cywilnego zgodnie z ustawą z dnia
28 listopada 2014 r. „Prawo o aktach stanu cywilnego” (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 1741 ze zmianami), w postaci Bazy Usług Stanu Cywilnego,
2/ występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce oraz wprowadzenie do rejestru PESEL zameldowania dziecka,
3/ sporządzanie protokołów oraz aktów stanu cywilnego i wynikających z nich aktualizacji rejestru PESEL,
4/ dołączanie do aktów stanu cywilnego wzmianek dodatkowych, zamieszczanie przypisów wraz z aktualizacją danych rejestru PESEL,
5/ rejestracja uznań i odmów w celu uznania/odmowy uznania ojcostwa,
6/ sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
7/ archiwizacja dokumentów z zakresu akt stanu cywilnego,
8/ przeprowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie:
a/ zmiany imion i nazwisk,
b/ sprostowania błędów pisarskich i uzupełnienia aktów stanu cywilnego,
9/ wykonywanie innych zadań określonych w ustawie „Prawo o aktach stanu cywilnego” oraz „Kodeks rodzinny i opiekuńczy” zastrzeżonych dla kierownika USC,
10/ przeprowadzenie postępowań w celu nadania „Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.

1.2. W zakresie dowodów osobistych:

1/przyjmowanie zgłoszenia, weryfikacja danych osobowych z wniosku na podstawie dostępnych rejestrów oraz wydanie dowodu osobistego zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami),
2/aktualizacja danych o wydanych dowodach osobistych.


1.3.W zakresie statystyki publicznej:

1/ realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 czerwca 1995r – o statystyce publicznej (t.j. Dz.U. z 2012 poz.591 ze zmianami),
2/ przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych w zakresie, formach i terminach określonych każdorazowo w programie badań statystycznych statystyki publicznej,
3/ wykonywanie obowiązku przekazywania informacji do badań statystycznych statystyki publicznej oraz krajowych rejestrów urzędowych prowadzonych na podstawie ustawy.